KÖPVILLKOR

 

Allmänt

Gosharp.com Nordic AB (nedan Gosharp) säljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Dessa köpvillkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter med Gosharp.com Nordic AB, nedan Gosharp. Alla priser på Gosharp.se är angivna i SEK, inklusive moms. Gosharp äger rätt att justera villkoren och ändringar blir gällande 30 dagar efter ändring. Villkorsändringar publiceras här på gosharp.se/kopvillkor. 

 

Avtal om Enstaka köp eller Tillsvidareprenumeration

Genom att beställa varor på Gosharps webbplats accepterar du Köpvillkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras genom en orderbekräftelse. Avtal om köp kan göras på två (2) olika sätt, antingen via ett Enstaka köp eller genom att starta en Tillsvidareprenumeration.

ENSTAKA KÖP

Väljer du att genomföra ett Enstaka köp kommer endast den beställda produkten att levereras och debiteras vid ett (1) tillfälle. När vi mottagit din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse till din uppgivna e-postadress. Där finns information om din beställning, betal- och leveranssätt. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta Kundservice snarast om något känns oklart. Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundservice med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!

TILLSVIDAREPRENUMERATION

Väljer du att teckna en prenumeration kommer varan att levereras löpande i enlighet med den leveransfrekvens du valt, tills dess att du avslutar prenumerationen. Du kan välja mellan att få dina varor varje månad, varannan eller var tredje månad. Din första leverans skicks inom 24h och därefter levereras dina varor på samma datum varje leveranstillfälle. När vi mottagit din beställning på en Tillsvidareprenumeration skickar vi ut en orderbekräftelse till din uppgivna e-postadress. Där finns information om din beställning, betal- och leveranssätt samt leveransfrekvens. Därefter kommer det att skickas en orderbekräftelse till din e-post 5 dagar före varje utsatt leverans i enlighet med vald leveransfrekvens. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta Kundservice snarast om något känns oklart. Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!

Avtalet innebär en Tillsvidareprenumeration men utan bindningstid. Du kan pausa eller avbryta din prenumeration när du vill, men dock senast en (1) vecka före en planerad leverans. Detta av logistiska skäl. Genom att skapa ett konto på MINA SIDOR kan du enkelt pausa eller avsluta din prenumeration.

 

Betalningsalternativ

Vi erbjuder våra kunder att direktbetalning via internetbank, med kort och fakturabetalning. Ingen kortavgift eller fakturaavgift debiteras i anslutning till dessa betalsätt. Debitering sker i samband med leverans av beställda varor. Vid prenumerations debiteras samma betalsätt som användes vid start av prenumeration. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering. 

Klarna Checkout - smidigt och säkert

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på Gosharp online samarbetar vi med Klarna för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Efter att ni i kassan valt att betala ert köp via kortbetalning förflyttas ni vidare till ett betalfönster som guidar er genom köpet. Vi accepterar köp med Visa och Mastercard. Väljer du kort kommer detta att lagras säkert hos Klarna som garanterar en snabb och säker betalning och uppfyller kraven för PCI-DSS. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i Klarnas lösningar. Klarna är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till Klarna och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Klarna. Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på Gosharp om du är under 18 år!

Läs mer om Klarna Checkout här.

Klarna Faktura - betala inom 14 dagar

Väljer du faktura får du fakturan via mail i samband med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon fakturaavgift. Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB. 

Läs mer om Klarna faktura här.

Klarna Delbetalning - 0% ränta upp till 12 månader

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Följande alternativ finns för delbetalning:

  • 3 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 95 kr)
  • 6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
  • 12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)
  • 24 månader, Konto 19,9% årsränta (betala 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden)
  • 36 månader med 9,95 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)

Aviavgift om 29 kr tillkommer på samtliga alternativ.

Läs mer om Klarna delbetalning här.

 

 

LEVERANSVILLKOR

 

Allmänt

Gosharp säljer endast receptfria läkemedel till den som är behörig att förordna läkemedel. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare. Mer information finns i respektive produkts bruksanvisning.

 

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundservice snarast om något känns oklart. Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundservice med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

 

Leveranstid

Beställd order skickas inom 24 timmar. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen. Vid eventuell leveransförsening av Gosharp meddelas du via e-post eller telefon om detta 1-3 dagar efter köptillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

 

Transport

All transport av varor sker med hjälp av Postnord och DHL. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till transportörer ovan. Gör detta på www.postnord.se och www.dhl.se. Även om vi och våra transportörer gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid, kan det inträffa förseningar hos våra transportörer. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka orsaken till detta. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundservice. Gosharp tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits.

 

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till specificerat utlämningsställe hos PostNord eller DHL. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

 

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 75 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 49 SEK samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

 

 

BYTES OCH RETURRÄTT

 

FULL RETUR OCH BYTESRÄTT INOM 14 DAGAR

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör.

Gosharp åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur. 

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till Gosharp.com Nordic AB, Lustigknoppsvägen 18, 144 62 Rönninge. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via Gosharp.se. Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel.

 

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Gosharp har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta på 08 - 50 90 22 20. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

 

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

 

Reservationer

Gosharp reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida. Gosharp förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

 

Force Majeure

Go sharp är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Lagen om distanshandel

Gosharp följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

 

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Gosharp att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Gosharp.com Nordic AB

Box 7796

103 96 Stockholm

Organisationsnummer: 556595-9920

Adress returer: Lustigknoppsvägen 18, 144 62 Rönninge

Telefon: 08 - 50 90 22 20 

e-post info@gosharp.se

Vår kundservice är öppen helgfria vardagar mellan kl 08.30-17.00. Lunchstängt 12.00-13.00.

 

 

Stäng