Stäng

10 vanliga frågor & svar om prenumeration

 

Fråga 1. Vad händer efter att jag har beställt en prenumeration på en vara?

Svar: Väljer du att teckna en prenumeration kommer varan att levereras löpande i enlighet med den leveransfrekvens du valt, tills dess att du pausar eller avslutar prenumerationen. Du kan välja mellan att få dina varor varje månad, varannan eller var tredje månad. Din första leverans skickas inom 24h och därefter levereras dina varor på samma datum vid varje leveranstillfälle.

 

Fråga 2: Hur fungerar betalningen?

Svar: När du tecknar en prenumeration kan du betala säkert med Klarna; direktbetalning via internetbank, via kort eller fakturabetalning. Vid de återkommande leveranserna debiteras samma betalsätt som användes vid start av prenumeration. Debitering sker dagen efter att vi har skickat varan. 

 

Fråga 3: Har jag fri frakt även på enstaka köp?

Svar: Som prenumerant av minst en produkt erhåller du fri frakt och priset 3 för 2 på utvalda produkter. För att uttnyttja dessa medlemsförmåner krävs att du har skapat ett konto och är inloggad vid köp. Du har rätt att pausa (hoppa över) 2 st leveranser i rad utan att mista medlemsförmånerna.

 

Fråga 4: Kan jag stoppa en leverans om jag har kvar av den senast levererade varan?

Svar: -Ja, du kan enkelt skapa ett konto på "Mina sidor", där du både kan pausa och avsluta dina prenumerationer, dock senast 3 dagar före en utsatt leverans av logistiska skäl.

 

Fråga 5: Kan jag starta en prenumeration och få "startrabatten" och sedan avsluta den direkt?

Svar: Ja, du kan starta en prenumeration sedan avsluta den efter första leveransen, men endast 3 gånger och aldrig på samma produkt. Tanken med startrabatten är att man ska kunna testa sig fram till rätt produkt, och sedan behålla prenumerationen. 

 

Fråga 6: Kan jag ha flera prenumerationer?

Svar: Ja, den andra prenumerationen du skapar på samma mailadress kommer att synkas och levereras samtidgt hem till dig, om de har samma leveransfrekvens.

 

Fråga 7: Kostar det något att prenumerera på en produkt?

Svar: Nej, förutom varans pris är det är helt gratis. Det gäller även frakten och vi tar inte heller några fakturaavgifter. 

 

Fråga 8: Vad händer om jag får en leverans som jag inte vill ha?

Svar: Eftersom Go sharp följer lagen om distanshandel har du alltid möjlighet att returnera varan inom 14 dagar efter att du mottagit den. Vid återköp sker sedan kreditering smidigt via Klarna.

 

Fråga 9: Vem betalar återfrakten om jag vill skicka tillbaks varan?

Svar: Om du vill byta varan mot en annan vara eller pausa prenumerationen, så bjuder vi på returfrakten. Om du ångrat ditt köp och därefter vill avsluta prenumerationen helt, betalar du själv returporto.

 

Fråga 10. Finns det några andra kostnader jag kan drabbas av?

Svar: Precis som andra e-handlare har vi rätt att debitera skäliga kostnader (95 kr) som uppstår, när en kund inte hämtar ut ett paket från ett postombud. Försändelsen aviseras dig minst två och ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. 

 

Ring gärna vår kundservice om du har ytterligare frågor: 08 - 50 90 22 20